Home Realisaties Wij gaan voor 30% minder! Jij ook?

Wij gaan voor 30% minder! Jij ook?

Wij gaan voor 30% minder! Jij ook?
Logo Mirom - Imog

Klant: Mirom - Imog

Strategie

Huisstijl

Website

Sociale media

Logo

Over de opdracht

De intercommunales MIROM Roeselare en Imog klopten bij Bullet Point aan met een ambitieus plan: de gemiddelde restafvalzak tegen 2022 met 30% verkleinen. 

We gingen aan de slag en creëerden een webplatform met eenvoudige acties en events, waaraan inwoners van de participerende gemeentes kunnen deelnemen. Hoe meer acties je doet of hoe meer events je bijwoont, hoe meer punten je verzamelt, die je vervolgens kan inwisselen voor mooie prijzen.

Bullet Point zette zijn expertise in om een unieke look & feel te creëren en om de campagne via de juiste kanalen op de beste manier te communiceren. Benieuwd naar onze aanpak?

Logo

Alles draait om het verkleinen van de restafvalzak. Logisch dat dit ook duidelijk wordt vertaald in het logo. Zo toont het onderste vlak verhoudingsgewijs de 30% die we proberen uit te sparen. 

We kozen ervoor om ‘dertig % minder’ voluit te schrijven, om zo te vermijden dat het als een korting gelezen wordt. Het beeldmerk van de restafvalzak komt ook voor in de andere iconen die werden ontwikkeld. Ook de boog wordt gebruikt als een stijlfiguur in de verschillende huisstijlelementen.

Iconen

De acties werden onderverdeeld in 6 categorieën. Elke categorie werd voorzien van een icoon, dat terugkomt doorheen de verschillende communicatiedragers. Ook de doelgroepen worden voorgesteld door middel van figuren.

Campagnebeeld

Een sterke campagne vraagt om een herkenbaar campagnebeeld. Niet toevallig één van onze specialiteiten! Wij ontwikkelden een concept waarin de verschillende doelgroepen (gezinnen, scholen, verenigingen, ...) aan bod komen én waarin enkele van de acties op een ludieke manier worden weergegeven. Een goed georganiseerde fotoshoot later was het campagnebeeld (en de afgeleiden ervan) geboren!

Website

We ontwikkelden een interactieve website, doorspekt met nuttige tips en tricks, waar je per actie/event te zien krijgt hoeveel afvalzakken of euro werd bespaard. Ga jij ook voor 30% minder? Neem dan snel een kijkje en registreer je!


Flyer

Om zoveel mogelijk deelnemers te werven, ontwikkelden we een flyer die bus-aan-bus werd bedeeld binnen de deelnemende gemeentes. De flyer trekt meteen de aandacht en vat het concept in enkele korte paragrafen samen. De cover van de flyer doet ook dienst als affiche: wie hem ophangt, krijgt meteen extra punten in zijn account.

Coupons

Aan sommige acties (bv. kippenactie) nemen ook bepaalde handelaars deel. Dat betekent dat als je bij hen aankoopt, je een coupon krijgt met een code, waarmee je je punten kan innen op het webplatform.

Ambassadeursbrief

Met een brief maakten we mensen langs op naar voor te treden als ambassadeur voor de campagne 30% Minder.

Facebook

Voor '30% Minder' werd een aparte Facebook-pagina opgericht, zodat deelnemers ook via sociale media de ontwikkelingen zouden kunnen blijven volgen. De berichten die hierop verschijnen, kunnen worden gedeeld door de organiserende intercommunales en door de deelnemende gemeentes, om zo een groter publiek te bereiken.

Ook een complete campagne nodig?

Deel dit project